onsdag 21 april 2010

Etiopien!

Jag ska till Etiopien! Jag ska till Etiopien! Det kommer att bli väldigt intressant och spännande! Det är inte så ofta som man får chansen att besöka just Etiopien och se den genuina sidan av landet. Du vet, den sidan bortom all turism. Det kommer att bli en nyttig och omtumlande livserfarenhet. Det kommer att bli så intressant att besöka en kultur som är helt olik vår egen tillvaro. Jag kan fortfarande inte nu i skrivande stund förstå att jag ska till Etiopien i november i år. Vi lottade i klassen vilka elever som skulle få åka till Etiopien och vilka som skulle få åka till Österrike. Jag ville helst åka till Etiopien och min önskan gick i uppfyllelse! Tyvärr var det inte alla som hade samma tur. Det var många ledsna miner. Mitt i allt jubel så fick man lite skuldkänslor. Det kändes väldigt jobbigt att veta om att alla inte fick åka dit de ville...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar