torsdag 12 november 2009

Andra året på gymnasiet

Jag måste bara få berätta om min underbara vecka. Hälften av min lärarkår har åkt till Etiopien för att arbeta med något projekt. Det betyder alltså att hälften av alla lektioner den här veckan har gått bort. I måndags slutade jag kl 11.00, på tisdagen fick jag sovmorgon till 13.10, igår slutade jag 14.30 och idag slutar jag 10.50! Nu kanske ni uppfattade att jag glömde att skriva upp fredagens schema. Men det gjorde jag inte, haha! Jag har nämligen inga lektioner på fredag så det blir en härlig dag hemma istället. Jag ska nog faktiskt fokusera på mitt härliga schema den här veckan istället för att tänka på hur mycket jag har att göra i helgen. Usch! Måste plugga till mitt svenskprov som jag missade förra veckan. Sen har vi spanskseminarium på måndag och inlämning i individuellt val på tisdagen. Jag glömde nästan att vi också ska göra någon dramatisering på historian som ska redovisas den 18:e och min grupp har inte ens börjat! Usch kan inte skolan inte bara ta en paus någon gång, låta eleverna vila upp sig!

Vi kommer inte att få jullov förrän om fem veckor, kul! Det är väll bara att stå ut antar jag. Det är inte mycket mer man kan göra. Det är konstigt egentligen: Hur jobbigt man än tycker att det är, hur mycket man än säger "Jag orkar inte mer!" så lyckas man ta sig igenom det på något sätt. Men i år kommer inte mitt jullov skilja sig från den övriga terminen. I år så måste man plugga teori som bara den. Som ett januaribarn boende på landet blir jullovet ett perfekt tillfälle att plugga teori i 2:an på gymnasiet. Man fyller tidigt på året plus att man har en extra anledning att ta körkortet just för att man lättare ska kunna ta sig ifrån landet och in till stan. Hallelujah moment! Samtidigt så ska man ju som sagt vila upp sig på jullovet för att kunna orka med resten av terminen. Så det är mycket jag ska göra på jullovet, både vila upp mig och plugga teori.

Längtar till sommarlovet redan nu. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar