söndag 8 november 2009

Nezeril, näsdukar och ett I-landsproblem

Höstlovet känns som från en annan tid. Det känns inte som om det var höstlov för en vecka sedan. Men det är så det är, man kommer så snabbt in i vardagsrytmen igen. Jag har inte mått så bra den här veckan. Usch! Hatar att vara förkyld. Inte nog med att man får igentäppta näsborrar så blir man trött och hängig. Dessutom om man har riktig otur (som jag hade) så får man ont i halsen också. Nej, hata förkylningar! Det kanske också blev en bidragande orsak till att veckan gick så långsamt. Annars brukar ju faktiskt skolveckan gå ganska snabbt. Det var rätt skönt dock att stanna hemma framför tv:n i två dagar, missa två prov och bara slappa omgiven av näsdukar och nässpray. Känslan som man får när man är borta från skolan är alltid oslagbar. Oavsett om man har en jobbig förskylning (plus alla andra åkommor som jag räknat upp här ovanför) eller något annat besvär så blir de inte så stora om man jämför med känslan av frihet från skolan! Haha.

En nackdel som jag märkte (Tänk det finns nackdelar också!....) är att om man är hemma i två dagar i slutet av veckan så förlorar fredagkvällarna sin glans. Du förstår, efter en lång vecka i skolan så är det ju fredagkvällen som är inledningen på en skön helg. Man behöver inte ställa klockan inför morgondagen och det är ju en massa bra tv- program på fredagkvällarna. Man varvar helt enkelt ner inför helgen, fast det finns ju så klart många andra bra sätt att spendera sin fredagkväll på! Men om man redan har varit hemma i två dagar och vilat upp sig så blir inte fredagkvällen något speciellt i jämförelse med alla andra kvällar. MEN det där är ju bara en liten nackdel, en pyttepytteliten! Fördelarna är ändå långt fler än nackdelarna! Nu när jag tänker på det, snacka om ett I-landsproblem (lyxproblem för bortskämda människor!) Jag är nog lite bortskämd trots allt. Jag sitter ju faktiskt här och hittar nackdelar med att vara hemma och slappa! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar