torsdag 6 augusti 2009

En bränd simhoppare

För att citera min mamma: "Han måste ha varit med i något VM, så som han hoppar". Idag fick vi nämligen sällskap av mr. Hoppa-snyggt, haha. Nej, men Anders (min bror, som alltid ska vara "Kingen" av hoppning) fick möta sin överman tillslut, en 35-årig man med svarta boxershorts. Och jag håller med mammas uttalande. Han gick direkt upp på åttan, fram till kanten och slog ut med armarna som om han skulle flyga iväg. Hoppade upp, snurrade runt en,två, tre gånger och dök ner i det iskalla vattnet. Alla som var i hopptornet vid det tillfället (inklusive jag) bara stod och gapade. "Wooow!" Själv hade jag lust att säga "Snyggt hopp där!", men han var redan på väg upp i hopptornet igen.

Kan också tilläggas att jag nu officiellt har bränt mig. Vilket är ganska otroligt. Med tanke på vädret som varit trodde jag aldrig att jag skulle göra det. Det kanske inte är så trevligt att bränna sig men det bevisar i alla fall att man har varit ute och njutit av sommarvärmen. Det blir som ett slags bevis. Ett bevis som man ska vara stolt över, i alla fall när den tomatliknande rodnaden har lagt sig. Man kan ju inte bara sitta inne och mögla hela sommaren som en annan....eskimå. ^^

Ha det så skönt i sommarvärmen. Bränn er inte för mycket bara. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar