lördag 20 juni 2009

En midsommar, en dusch och ett problem^^

Har precis stigit ur duschen. Sitter här med mitt hår inlindat i en handduk och skriver. Tänker. Funderar. Kalla det vad ni vill. Hursomhelst, är någon av er som tillhör den där gruppen av människor som kan stå i duschen hur länge som helst? Och som får massor av kritik just för att ni slösar bort allt varmvatten, att det blir för dyrt och att det inte räcker till någon annan? Haha. Det gör i alla fall jag kan jag lova. Det har hänt ganska många gånger att pappa fått ropa på mig för att inte ta allt varmvatten. Ooops. Men vadå? Jag gillar att stå i duschen, det är skönt att värma sig ibland. Så är det bara. Ibland kan jag glömma bort tiden helt enkelt, det är inte så att man har en klocka på insidan av duschen som säger åt dig att gå ut. Sedan är det så att ibland när jag har mycket att tänka igenom så ställer jag mig i duschen och gör det. Det har blivit som en vana för mig. I duschen är det ingen som kan komma och störa mig, där får jag lugn och ro att tänka.

Haha. Ursäkter, ursäkter. Men jag har faktiskt blivit bättre den senaste tiden. Vet ni varför? Jo, för jag har helt enkelt använt mig av några effektiva tips. Det första är ganska obehagligt, men jag kan lova att det är effektivt. Det är helt enkelt att man, utan förvarning, överaskar sig själv med att vrida på kallvatten. Det gör att man förskräckt hoppar ut ur duschen. Det här kräver ganska stor självbehärskning, att faktiskt våga göra det. Jag kan ju säga att det funkar, gällande det som hände förut i duschen^^. (Se tidigare inlägg) Ett annat tips kräver också stor beslutsamhet. Man räknar helt enkelt ner från t.ex. tjugo eller trettio. Och när man kommer ner till noll måste man kliva ut ur duschen. Inga ursäkter, ingenting. That's it. Haha. Ett tredje är för den som inte klarar av några av de andra två och helt enkelt behöver seriös hjälp. En nödlösning som garanterat funkar är att duscha precis när du känner att du behöver gå på toaletten. Förr eller senare måste du ofrivilligt gå ut ur duschen.^^. Vädigt effektivt. Sedan finns det enklare alternativ, som att helt enkelt locka sig själv ut ur duschen genom att tänka på att det finns en varm skön säng som man kan krypa ner i istället.

Mitt under midsommarfirandet igår började de vuxna prata om varmvattenproblemet. Konstig sak att diskutera under en middag på midsommarafton. Men så var det i alla fall. Det slutar med att pappa säger "Det är vissa i den här familjen som tar allt varmvatten", tittar åt mitt håll och ger mig en du-vet-att-jag-menar-dig-blick. Haha. Tack för den! Jag kanske också måste börja ta till nödlösningen snart...^^
.
Som helhet var midsommaraftonen bra. Mycket mat, mycket prat och mycket underhållning. Som alltid. Ciao!

1 kommentar:

  1. Jag har problem att duscha för att jag hatar att duscha länge, det går inte. Men det du skrev om att ha kall vatten det är bra, för det ökar blodcirkulation i kroppen och man blir varm efter

    SvaraRadera