måndag 29 juni 2009

LONDON

Hello!

Äntligen har jag vilat upp mig tillräckligt mycket för att kunna berätta om min tripp till London. Haha, det var nämligen full fart hela tiden kan man lugnt säga. Billigt som de var så flög vi på sämsta tänkbara tidpunkt, på eftermiddagen. Jo, jag tycker nog att det är den sämsta tiden. Även om man skulle resa på natten så kommer man ändå fram på morgonen och har en hel dag framför sig. Men om man reser på eftermiddagen kommer man fram på kvällen och det första man ska göra är att gå och lägga sig. Nej, jag förstår varför det var så billigt.

Kom fram till hotellet 21.00, engelsk tid. Det var inte det bästa hotellet jag bott på direkt^^. Hotellägaren var helt konstig, så sliskig på något sätt. Undrar om han inte hade rökt på eller nått så som han betedde sig. Haha. Kanske. Han tyckte nog att vi också var lite konstiga. Men det var inte vi som satt i receptionen med en sunkig t-shirt och mjukisbyxor. Föresten, sa jag reception? Det var mer som ett skrivbord inträngd i ett litet rum. Haha, det var då jag förstod varför det var det enda hotellet som inte var fullbokat. Hela hotellet var lite konstigt. Han sa att de var upptagna men inte såg jag några andra gäster. Behöver jag ens berätta om vårt rum? Det var inte heller det bästa kan man säga. Det var inte ens städat. Om man drog undan sängarna, kunde man se gammalt skräp och damm. Nej, där vill jag inte sova igen. Fönstret gick ju inte ens att stänga!

Vi bestämde oss snabbt för att tillbringa så lite tid på hotellet som möjligt. Dagen därefter var den stora shoppingdagen! Haha. Vi var på Oxford Street hela dagen. Det behövdes kan jag lova. Det är så många affärer och kläder, men framför allt människor. Det var människor överallt! Faktum var att vi tappade bort oss flera gånger. Haha.
Hittade flera fina kläder som jag köpte. Köpte t.ex. en kjol efter många om och men. Det var så att när jag hittade den så fanns den bara i storlek 42. Fin som den var så var det såklart flera som köpt de andra mindre storlekarna. Men jag ville ha kjolen så jag gick och frågade personalen om de hade fler på lagret. Nej, det hade de såklart inte. Men de erbjöd mig den allra sista kjolen som satt på skyltdockan! Haha. Kände mig lite speciell när de tog ner skyltdockan tog av kjolen och gav den till mig. Mitt bland de andra flickorna som avundsjukt kollade på mig. Nej, tyvärr bara önsketänkande. Men kände mig hur som helst speciell. Tur som jag hade så passade den också!

Den andra och sista hela dagen var vi riktigt turistaktiga. Besökte både Brittish Museum och Tate Modern. Det finns väll inte så mycket att säga om dessa. Lite konst, skulpturer och läskiga inlindande mumier var allt som erbjöds. Senare på kvällen var det dags för Lejonkungen, eller som den egentligen heter The Lion King Musical. Den var verkligen bra. Om ni har tittat på filmen så har ni handlingen i musikalen som i ett nötskal. Musikalen utspelade sig så som i filmen, varvat med extra sångnummer. Men det var inte förrän musikalen började lida mot sitt slut som jag insåg hur bra den faktiskt var. Jag kan inte bestämma mig om något är bra eller dåligt om jag inte ser slutet. Det gäller flera saker, filmer, musikaler osv. Det är i slutet alla känslor kommer fram. Det är där allting händer och avgörs. Men Lejonkungen var verkligen bra. Underbar. Fantastisk. Efteråt var alla lite trötta och vi begav oss tillbaka till hotellet. Vi hoppades faktiskt på att vi skulle få slippa träffa på hotellägaren. Lite jobbigt blev det när vi inte kunde hitta till rätt tunnelbanestation. Måste erkänna att jag blev lite frustrerad. Så frustrerad att jag faktiskt höll på att peta en förbigående i ögonen så som mina armar flaxade omkring. Haha.

Sedan kom dagen då vi skulle åka hem. Vilket också skedde på sämsta tid, på morgonen. På flygplatsen köpte jag några tidningar. När man väl är i England måste man faktiskt passa på att köpa engelska tidningar. Det är roligt att läsa tidningar på engelska.^^ Kommer inte ihåg så mycket av flygresan hem, mer än att jag vaknade och slumrade till ganska många gånger...

Men London är speciellt. Nu när jag kommer hem så får man en massa frågor om man har varit på ett visst ställe. Eftersom jag har fått svara nej på de flesta har jag insett att det finns många saker att göra i London. Alldeles för många. Men jag hade faktiskt bara två dagar på mig, kan jag säga till mitt försvar. Tror att om man vill göra lite mer i London räcker det absolut inte med två dagar. Jag har inte besökt en restaurang med uppstoppade katter i taket om ni skulle få för er att fråga det. Det har faktiskt redan min farmor gjort. "Det är ju den mest kända restaurangen i London!". Även om det skulle vara det så skulle jag inte gå dit. Det finns platser i London som man hellre vill besöka^^

Slut på meddelandet.^^
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar