onsdag 17 juni 2009

En underbar morgon *host*

Så som många andra så tänkte även jag ta en dusch nu på morgonen. Men jag kan nog särskilja mig från de flesta när jag säger att jag inte kan lita på min dusch. Jo, det är sant. Jag tror numera att min dusch lever sitt eget liv och är ute efter någon sorts hämnd...^^ Ni vet när man står där och väntar på att vattnet ska bli varmt. Man riktar strålarna bortåt så att man inte riskerar att bli träffad av det kalla vattnet som föregår det varma. Just när jag står där och förbereder mig inför en varm dusch, så får jag en kall överraskning. Strålarna byter helt plötsligt håll och börjar spruta ner hela mig. Iiiiihh. Var inte direkt den starten jag ville ha på min dag! Måste nog be pappa uppgradera den. Jag tänker inte använda den mer på ett tag. Det är tur att vi har en bättre dusch på nedervåningen som fortfarande har mitt förtroende. ^^

Därför så blev jag extra glad när jag tittade ut genom fönstret idag. Nästan inte ett moln på himlen! De har äntligen svävat vidare för att fördärva någon annans solstund. Haha. Så nu kan jag i lugn och ro värma upp mig igen utomhus. Måste även meddela att pappa inte blev speciellt glad när han såg vad som hänt med gräsklipparen. Han tittade på mig och sa: " Det är lugnt Erika, det är inte ditt fel. Det är inte första gången repet går av". Men jag kunde riktigt se i hans ögon att han blev arg och frustrerad. Kan bara säga att det var tur att laget hade fotbollsträning senare på kvällen så att han fick någonting annat att tänka på!

Ses senare! Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar