lördag 13 juni 2009

Första gången i högklackat

Ligger här i min inte alltför nybäddade säng med pennan i hand. Dags för mitt första blogginlägg! Lite nervös kan jag erkänna att jag är, vet inte riktigt varför. Tänk, efter många om och men har jag också blivit en sån där bloggare tillslut. En liten del av av en helt enorm bloggvärld, där det finns gott om konkurrenter. Alla har ju hört om Blondinbella och Kenza och så kommer lilla jag insmygande på försiktiga tår och försöker i alla fall få några läsare ;)

Tycker fortfarande att det är lite ovant att skriva om mitt liv på Internet. Fast samtidigt kul att prova på något nytt. Det liknar första gången man skulle prova att gå i högklackat. Ovant och lite vingligt i början. Men ju mer man övade och lade tid på att gå i skorna så blev det bättre och bättre, men framförallt så gick man ju snyggare! Tror att det är samma sak med bloggandet, övning ger färdighet! Faktum är att jag väntat på rätt tillfälle att entra scenen, tyckte att det här var en bra tidpunkt. Sommarlov, den tid på året då livet är som allra friast. Man är fri och har framförallt tid över att göra något mer än skolarbete. Jag behöver nog den här tiden för att sätta mig in i bloggandet. För att kunna bli en erfaren bloggare! Skapade faktiskt min blogg för mer än en vecka sedan. Under min tid av förberedelse har jag byggt en bra grund att stå på, nämligen layouten. Har fixat och trixat i alla hörn och kanter, provat olika stilmallar och provat att göra egna. Har även försökt att förstå mig på alla kodmallar, url-adresser, headers, footers, ja Gud vet vad. Känns ändå som som jag har fått lite grepp om det nu i alla fall. Layouten är ju inte ful, eller?

Sommarlovet är äntligen här! Imorgon ska man på en uppstickare med den gamla klassen. Hoppas bara att vi kan få lite mer tur med vädret. Kommer inte bli speciellt kul om alla bara sitter och huttrar tätt tillsammans. I och för sig så finns det ju en mysfaktor i det också. Har inte något mer inplanerat på några dagar. Tror faktiskt inte att jag kommer att planera något för dem heller. Vare sig det blir fint väder eller inte så har jag unnat mig två tidningar som jag kan läsa, ute i solen eller inlindad i en filt. Tänker vila upp mig ordentligt de näst kommande dagarna. Kommer bli såå skönt att inte göra ett enda dugg. Slippa skolarbete och scheman för ett tag. Sen ligger det lite taktik i det också. Måste nämligen spara lite shoppingpengar till London den 24:e! Väl i London kommer jag såklart göra av med vartenda öre. Men jag är inte där ännu. Måtte dessa dagar gå snabbt så att man inte hinner slösa några pengar före resan!

Mitt första inlägg börjar lida mot sitt slut. Tyckte det blev ganska bra för att vara det första jag någonsin har skrivit. Men som sagt, att blogga är som att gå i högklackat. Det är vingligt och det ser inte alltid så snyggt ut i början. Men ju mer man tränar desto snyggare och bättre kommer det att bli!

Hoppas jag i alla fall! ;)

1 kommentar:

  1. JA Erika hittade nästan inte kommentar rutan
    Nice säger jag bara

    SvaraRadera